Najlepsze „choppery” dla początkujących. Ranking TOP11 motocykli z duszą na dobry początek. Który byś wybrał?

Najlepsze motocykle klasyczne - ranking TOP11 chopperów dla każdego

W skrócie
  • TOP11 najlepszych chopperów dla każdego!
  • Tłumaczymy czym są motocykle klasy chopper.
  • Jeśli w tym rankingu brakuje modelu, który Twoim zdaniem powinien się w nim znaleźć, to daj nam znać w komentarzach poniżej.
  • Więcej informacji o najlepszych motocyklach świata znajdziesz na stronie jednoslad.pl

Bardzo często w komentarzach i wiadomościach prywatnych skierowanych do nas pada pytanie nas jakie są najlepsze choppery dla początkujących? Odpowiedź nigdy nie jest prosta, szczególnie jeśli w wyborze pierwszego motocykla poruszamy się w kategorii „motocykl klasyczny”. Oto naszym zdaniem najciekawsze propozycje świeżo upieczonych kierowców, ale również tych znacznie bardziej doświadczonych.

Tym razem podsuwamy Wam zestawienie najlepszych i najciekawszych motocykli klasycznych, które wśród wielu motocyklistów uchodzą za przedstawicieli klasy chopper. Każdy jest inny i reprezentuje inną klasę, łączy je jednak kilka cech wspólnych: prostota, styl i prawdziwy motocyklowy klimat! Nasz ranking TOP11 dotyczy motocykli, często określanych mianem chopperów, jednak musimy pamiętać, że w zgodzie etymologią tego słowa nie są chopperami. Chopper, to motocykl pozbawiony wszelkich dodatków, często również tylnego zawieszenia, przedniego błotnika czy wielu elementów, bez których dzisiaj nie tylko każdy z nas nie wyobraża sobie motocykli, ale i nie miałby prawa jeździć po drogach publicznych. Poza tym motocykle klasy „chopper” to najczęściej jednoślady customowe stworzone od podstaw przez swoich właścicieli.

Dzisiaj definicja słowa chopper nieco się rozmyła i osoby mniej wgryzione w temat motocykli nazywają chopperami po prostu motocykle klasyczne. My poszliśmy tą samą drogą, aby osoby mniej doświadczone wpisując w wyszukiwarkę mogły znaleźć nasze zestawienie, dlatego wybaczcie pewien błąd w nazewnictwie.

Najważniejsze informacje:

  1. Zestawienie TOP11 najlepszych chopperów dla początkujących i bardziej doświadczonych.
  2. Poznaj naszą listę i sam zdecyduj, który model jest Twoim wymarzonym.
  3. Ranking dla każdego – motocykle, które za chwilę poznasz różnią się wiekiem, pojemnością silnika, mocą i ceną.

Przeczytaj koniecznie:

5 najlepszych motocykli do rozpoczęcia swojej przygody z jazdą na torze – RANKING TOP5 DLA POCZĄTKUJĄCYCH I ZAAWANSOWANYCH

Chopper, a może motocykl klasyczny dla każdego?

W naszym zestawieniu TOP11 proponujemy jedenaście motocykli, które nie tylko różnią się pojemnością silnika, ale i ceną oraz wiekiem. Postaraliśmy się, aby każdy znalazł tutaj sprzęt dla siebie i niestety mamy pewność, że nie wyczerpaliśmy zagadnienia. To tylko dziesięć propozycji, a my jesteśmy pewni, że w komentarzach pojawią się kolejne propozycje i pytania, dlaczego tych sprzętów nie ma w naszym artykule. Zachowajmy spokój. Obiecujemy, że z czasem nasz artykuł zostanie rozbudowany o kolejne propozycje, ale nigdy nie jest to proste. Zestawienia zawsze przysparzają nam wielu problemów, gdyż każdy z nas jest zupełnie inny, ma inne preferencje i środki finansowe. Złota recepta w tym przypadku nie istnieje, dlatego rankingiem, który za chwile poznacie, chcielibyśmy wam przypomnieć o zwrócić szczególną uwagę na 11 modeli, które zapisały się grubą czcionką na kartach motocyklowej historii. Zanim zatem przejdziemy do przygotowanego dla was rankingu zatrzymajmy się jeszcze na chwilę, abyście czytając nieco więcej szczegółowych informacji doskonale wiedzieli na jakie elementy zwrócić uwagę i które z nich są dla was niezbędne.

Na co zwrócić uwagę kupując choppera?

  1. Najważniejszy będzie faktyczny stan pojazdu. Motocykle tej klasy najczęściej nie mają dużych przebiegów i generalnie mało jeżdżą. Prześledź nadwozie w poszukiwaniu ognisk korozji, zwróć uwagę na elementy eksploatacyjne – one dużo powiedzą Ci o poprzednim właścicielu oraz o tym jak dbał o motocykl.
  2. Przysiądź się i zdobądź wiedzę czy motocykl, który chcesz kupić nie jest dla Ciebie zbyt ciężki lub po prostu niekomfortowy. Z chopperami, a raczej cruiserami bywa różnie w tej materii. Wszystkie mają nisko umiejscowiony środek ciężkości, ale zdecydowanie różnią się kierownicą, pozycją i wagą. Warto wziąć to pod uwagę.
  3. W przypadku motocykli klasycznych połowa sukcesu to wygląd. Sprawdź stan elementów lakierowanych oraz chromowanych, bo to właśnie one w głównej mierze wpływają na wygląd. Używanie niewłaściwej i agresywnej chemii natychmiast pozostawi ślad na chromowanych elementach, a doprowadzenie ich do należytego stanu będzie bardzo trudne.
  4. Oględzin motocykla dokonuj z zaufanym mechanikiem. To bezpieczeństwo, aby nie wtopić kasy na nieudany zakup, który przysporzy wielu problemów. Doświadczone oko zwróci uwagę zarówno na elementy konstrukcyjne, jak i również napęd, stan opon, łożyska główki ramy czy zawieszenia. Poproś znajomego, który ma spore doświadczenie lub skorzystaj z usług mechanika motocyklowego.
  5. Pamiętaj o jednej ważnej sprawie: przebieg nie jest najważniejszy i nie decyduje o niczym.

Przeczytaj również:

Najgorsze motocykle świata: tych jednośladów się wystrzegaj. Czarna lista TOP9 – najbardziej awaryjne motocykle z jakimi świat miał do czynienia

1. Harley-Davidson Sportster 883

Zaczynamy z grubej rury, a w tym przypadku motocyklem pochodzący z Milwaukee. Sportster 883 to najbardziej znany przedstawiciel klasy i legendarny motocykl, który co prawda przez lata uchodził za najtańszego Harleya, ale dzisiaj jest klasą sam dla siebie. Warto zaznaczyć, że rodzina Sportsterów rozrasta się od roku 1958 roku, a to oznacza, że motocykle te produkowane są od ponad 60-ciu lat. To oznacza, że jego konstrukcja, pozycja i silnik zostały dopracowane niemalże do perfekcji, a sam model na przestrzeni lat został pozbawiony najróżniejszych wad i bolączek. Wiem, że mogliście spotkać się z najróżniejszymi opiniami na temat awaryjności HD, ale zaufajcie nam, że Sportsterowi blisko jest do ogólnej perfekcji.

Harley-Davidson Sportster 883

Ciężko w tym miejscu opisać całą historię tego modelu, ponieważ mogłaby być tak długa jak historie niektórych marek, dlatego odsyłamy Was do artykułu, który już popełniliśmy na temat Sportstera. Na temat tego motocykla możemy powiedzieć jedno. To Kawał wspaniałego żelaza, które nie tylko świetnie wygląda, ale i doskonale jeździ. W ramie tego motocykla znajduje się silnik V2 OHV o pojemności 883 cm3, generujący moc 53 KM przy 6000 obr./min i sporej wartości moment obrotowy: 69 Nm przy 4200 obr./min. Silnik połączony jest z pięciostopniową skrzynią biegów za pomocą mokrego sprzęgła wielotarczowego. Motocykl rozpędza się do 170 km/h.

2. Yamaha XV 535 Virago

Zestawienie chooperów bez tego modelu po prostu nie może istnieć – zna go chyba każdy, a zdecydowana większość lubująca się w klasycznych motocyklach z pewnością zaczynała na nim swoją przygodę. To jeden z najbardziej znanych japońskich przedstawicieli klasy soft chopper. Atutem Virago jest fajny i naprawdę żywotny silnik o pojemności 535 cm3, niska cena zakupu oraz dostępność części zamiennych – nowych jak i używanych. To nie powinno nikogo dziwić. Wolumen produkcyjny był olbrzymi – wystarczy wspomnieć, że motocykle te były produkowane 1987 do 2003 roku. Wiele z nich przyjechało do Polski i nadal bez większych problemu zobaczycie go dumnie prężącego się na zlotach lub w trasie.

W ramie Virago znajduje się dwucylindrowy silnik widlasty o pojemności 535 cm3. Jednostka generuje moc na poziomie 44 KM przy 7500 obr./min i moment obrotowy wynoszący 47 Nm przy 6000 obr./min. i połączona jest z pięciostopniową skrzynią biegów. Prosta i ekonomiczna konstrukcja jest bardzo przyjazna w codziennym użytkowaniu, a dodatkowo odwdzięcza się wysoką bezawaryjnością.

3. Junak M12 Vintage

Junak M12 Vintage znajduje się niejako po drugiej stronie skali tego zestawienia. Czy to źle? Całkowicie nie! Od początku zaznaczaliśmy, że ranking jest absolutnie pogmatwany i każdy, bez względu na staż i budżet znajdzie w nim coś dla siebie. Największymi zaletami tego modelu jest jego cena, naprawdę solidna jakość wykonania i wygląd, który może wprowadzać osoby postronne w mylne przeświadczenie, że obcują ze sprzętem większej pojemności. Przyglądając się parametrom technicznym możecie się nieźle zdziwić.

Junak M12 Vintage

Niespodzianka! To 125-tka, którą możesz poruszać się z prawkiem kategorii „B”, co jest ogromnym atutem tego motocykla. Pozostaje również kwestia ceny – za nowego Junaka M12 Vintage zapłacisz 13 999 zł, co jest świetnym wynikiem, szczególnie jeśli dopiero zaczynasz swoją jednośladową karierę. Co z jakością? Setki zadowolonych użytkowników potwierdzają teorię, że Junaka nie należy się bać. To tanie, ale naprawdę solidne motocykle. Junak M12 Vintage rozpędza się do 100 km/h, a przy prędkościach maksymalnych nie krzyczy o litość. Silnik zasilany wtryskiem paliwa generuje moc na poziomie 10 KM.

4. Suzuki VS 800 Intruder

Gdybyśmy mieli wskazać jednego, najbardziej groźnego dla Sportstera 883 rywala, to byłby to bez wątpienia Suzuki VS800 Intruder. Ten motocykl z rodziny Intruzów posiadał silnik o pojemności 805 cm3 i moc wynoszącą 53 KM. Sam wygląd zdecydowanie wpasowywał się znacznie bardziej w ramy motocyklistów z USA, którzy w latach 70. zakochani byli w motocyklach biorących udział w filmie „Easy Rider”. Intruderowi zdecydowanie bliżej designem do słonecznej Kalifornii, aniżeli do pędzącego Kraju Kwitnącej Wiśni.

Intruder VS 800

Nie jest to co prawda najmocniejszy motocykl na rynku, ale nie musi. Sprzęty tego typu mają przede wszystkim dawać przyjemność z jazdy. Pod tym kątem Intruder sprawdza się doskonale. Spory moment obrotowy zapewnia moc już od najmniejszych obrotów i pozwala na naprawdę dynamiczny start spod świateł. Kolejną zaletą jest niezbyt duży apetyt na paliwa i stabilna cena na rynku wtórnym. Na przestrzeni lat ceny zdążyły się już ustabilizować i kupno nawet leciwego egzemplarza nie sprawi, że za kilka lat będzie nic nie warty. Wręcz przeciwnie.

5. Yamaha 650 XVS Dragstar

Zdajemy sobie sprawę, że w tym artykule brakuje kilku motocykli, ale o tym modelu nie da się zapomnieć. Spotkał go z pewnością każdy z was na drogach, na zlotach, a także czytał testy i opinie użytkowników na najróżniejszych portalach internetowych. Yamaha 650 XVS Dragstar to absolutna klasyka i legenda swojej klasy, mimo że jest motocyklem prostym i nieskomplikowanym.

Yamaha XVS Dragstar 650

Dragstar 650 dał się zapamiętać jako motocykl, który charakteryzował się elastycznym, oszczędnym a przy okazji trwałym silnikiem. Oprócz tego był naprawdę łatwy w prowadzeniu, a wszystko za sprawą nisko osadzonego siedziska. Natychmiast spodobał się osobom niższym, ale przede wszystkim także kobietom, które niechętnie wsiadają na duże i ciężkie maszyny. Yamaha zarówno swoim designem, jak i pozycją za kierownicą sprawiała, że zakochały się w niej przedstawicielki płci pięknej, które doskonale wpasowywały się w ergonomię i zachwycały się bardzo prostym prowadzeniem.

6. Suzuki GN 125

Chociaż ten jednoślad najbardziej ze wszystkich w tym zestawieniu wyłamuję się z kanonu motocykli klasy chopper (chociaż jak ustaliliśmy na samym początku żaden z tych sprzętów nie jest tak naprawdę chopperem), to jest to absolutna klasyka motocyklowa. GN 125 jest jednym z najbardziej legendarnych motocykli 125, wszystko za sprawą świetnego i bardzo odpornego na zapędy kierowców silnika o pojemności 125 cm3. Prosta do potęgi entej sprawiła, że śmiało jednostka napędowa może walczyć o tytuł najbardziej bezobsługowego, a przy tym bezawaryjnego silnika. Wystarczy zadbać o podstawowy serwis, a GN 125 zagwarantuje wam, że odpali na widok kluczyka i bez najmniejszego kichnięcia zawiezie was w każde miejsce.

Suzuki GN 125

Jedną z największych zalet w przypadku zakupu Suzuki GN 125 jest naprawdę ogromny wybór pojazdów na rynku wtórnym. Jest w czym wybierać! Również zakup części zamiennych nie powinien być żadnym problemem – zarówno nowych jak i używanych. Trzeba również wspomnieć o tym, że konstrukcja GN 125 powstała w roku 1982 i w związku z nieobowiązywaniem w tamtych czasach restrykcyjnych norm emisji spalin silniki znajdujące się w GN 125 całkiem nieźle jeżdżą. Oczywiście to tylko 12.5 KM, ale mam wrażenie, że te konie nie łapią tak szybko zadyszki jak konie nowoczesne.

7. Honda VT 600 C Shadow

Na kolejnym miejscu naszego rankingu lokujemy Hondę VT 600 C Shadow. Pamiętajcie jednak, że kolejność nie ma większego znaczenia, bo gdyby miała, to ten sprzęt musielibyśmy ustawić gdzieś na początku listy. Honda Shadow chociaż wyśmiewana przez wielu czytaczy danych technicznych, zgłębiła sobie całą masę fanów na całym świecie.

Honda shadow 600

To prosty, niezbyt mocny motocykl, który nie tylko spełnia założenia kategorii A2, ale przede wszystkim jest odporny na duże przebiegi i zapędy niezbyt doświadczonych adeptów mechaniki. Z drugiej strony jeśli nie spieszy Ci się w podróży, to Honda Shadow może być świetnym kompanem szeroko pojętych wypraw i wycieczek motocyklowych. Wystarczy chcieć i ruszyć w drogę, aby Honda nieśpiesznie przemierzając kilometry odkrywała przed wami swoje największe zalety. Aksamitna praca silnika połączona z komfortową pozycją sprawia, że zapominamy o szybkiej jeździe. Powolne pyrkanie to będzie wasze odkrycie, nawet jeśli przesiadacie się ze znacznie mocniejszego motocykla. Shadowka sprawia, że czas zwalania i mamy go znacznie więcej na obcowanie z otoczeniem.

8. Honda Rebel CMX 500

Największą przewagą Hondy Rebel CMX 500 jest to, że dzisiaj chcąc kupić ten sprzęt, możemy zastanowić się nad zakupem motocykla nowego, prosto z salonu. Oczywiście wymaga to poświęcenia znacznej kwoty (Rebel kosztuje około 28/29 tysięcy złotych), ale w zamiast otrzymujemy całkowicie nowy, a przy okazji nowoczesny motocykl, który po prostu bardzo dobrze jeździ, dobrze wygląda i jest dopracowany.

Honda Rebel cmx 500

 

 

Rebelia napędza rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 471 cm3, który pochodzi z usportowionego modelu CBR500R. Poprawiono jednak mapowanie wtrysku paliwa PGM-FI oraz zmieniono ustawienia czasów otwarcia zaworów i zapłonu pod kątem jazdy turystycznej, co oznacza, że charakter motocykla nie jest już tak skoncentrowany na wysokich osiągach, jak ma to miejsce w CBR. Dzięki temu udało się uzyskać w dolnym zakresie obrotów wysoki moment obrotowy, który płynnie i liniowo wzrasta w całym zakresie. Z maksymalnym momentem obrotowym 43,3 Nm, osiąganym przy 6000 obr./min, idzie w parze maksymalna moc 46 KM (34 kW), którą motocykl osiąga przy 8500 obr./min.

To na co każdy zwróci uwagę, to fakt, że sprzęt ten łączy oldskulowy styl z nowoczesnymi rysami – to sprawia, że możemy domniemać, że Rebel posiada ponadczasowy wygląd. Jak sam widzisz Rebel z powyższego zdjęcia to maszyna pozbawiona fleków, zdobień czy chromów. To stylistyczna prostota wkomponowana w nowoczesną stalową ramę, dopracowany silnik i niezłe nadwozie. Nam się całkiem podoba, a Tobie?

9. Suzuki Intruder 125 VL

Rodzina Intruderów jest całkiem spora, a zaczyna się od klasycznej 125-tki. Największa zaletą tego motocykla jest jego dorosły wygląd i naprawdę dopracowana konstrukcja. Tym motocyklem nie tylko będziesz mógł jeździć tylko z prawkiem kategorii B w kieszeni, ale robić to naprawdę ekonomicznie. Mały Intruz nie tylko pali niewielkie ilości paliwa, ale jest bajecznie tani w eksploatacji – to niewątpliwie jego największe zalety

Suzuki Intruder 125

Bardzo ważne w przypadku tego motocykla są dwie sprawy: wygląd i wielkość. Jeśli chodzi o ten pierwszy, to mały Intruder swoją stylistyką nawiązuje do totalnej klasyki. Nie ma udziwnień i niepotrzebnych elementów, które powodowałyby śmiech kierowcy. Poza tym ważna jest wielkość motocykla, szczególnie jeśli zamierza nim jeździć rosły mężczyzna. Na motocyklu Suzuki Intruder 125 po prostu nie będziesz wyglądać śmiesznie – myślę, że dla wielu osób jest to niezwykle ważne, stąd też na naszym portalu pojawia się wiele zestawień, w których skupiamy się na modelach dedykowanym zarówno osobom wysokim, jak i niskim. Interuder 125 zdecydowanie jest dla tej drugiej grupy za sprawą filigranowych rozmiarów.

10. Kawasaki EN 500 C LTD

Mały Vulcan to jeden z najprzyjemniejszych motocykli tej klasy. Prosty w konstrukcji, przyjemny dla oka i przede wszystkim wyposażony w nieśmiertelny silnik. Użytkownicy tego pojazdu, bardzo często zwracają uwagę na niskie koszty eksploatacji, wygodną pozycję za kierownicą. Zakup Vulcana nie powinien być przerażająco trudny. W momencie pisania tego artykułu na OLX, mogliśmy znaleźć ponad 20 sztuk – to niezły wynik.

Vulcan 500 EN C LTD

Dodatkowym atutem Vulcana jest jego wartość rynkowa. Obecnie ceny tego sprzętu rozpoczynają się od mniej więcej 7 tysięcy złotych i nic nie wskazuje na to, aby miały spaść. Jeśli myślisz o zakupie na rok lub dwa, to prawie na pewno sprzedaż ten sprzęt w tych samych pieniądzach. To może być istotne dla wielu motocyklistów.

11. Zontes 350V

Co prawda jest to całkowicie nowy motocykl, a dodatkowo pochodzi z Azji, ale jest kilka czynników, które za nim przemawiają w tym zestawieniu. Po pierwsze możesz go kupić w salonie i z gwarancją. Nie musisz zatem martwić się stanem technicznym kupowanego jednośladu, co dla niektórych może mieć spory sens. Po drugie, Zontes jest świetnie wyposażony, ma nowoczesny jednocylindrowy silnik o mocy 40 KM – to naprawdę wystarczająco dla cruisera na początek.

Zontes 350V

Dodatkowo model „V” wygląda naprawdę nieźle. Widać w nim powercruiserowe naleciałości, co dodaje mu sznytu i elegancji. Poza tym osprzęt: zawieszenie Upside/down, markowe hamulce J.Juan, masa elektroniki i gadżetów plus do tego zwarta sztywna rama i oświetlenie LED. Cytując klasyka: „Nie ma lipy!”

Jakiego motocykla brakuje w tym zestawieniu? Zostaw nam swój typ w komentarzu – być może już niedługo dołączy on do naszej listy?

 

Inne publikacje na ten temat:

28 opinii

  1. Zacznę od tego jakie motocykle nie powinny się pojawić. Moim zdaniem promil przyszłych motocyklistów wybierze sportstera na swój pierwszy motocykl, prozaiczna sprawa aby kupić używany w dobrym stanie trzeba zapłacić ok 18-20k. Junak natomiast mam wrażenie że pojawił się tu przez przypadek i pominę elaborat dlaczego… Jak można w jednym zestawieniu opisywać tak odrębne od siebie klasy, to tak jakbyśmy opisywali supersamochody a w zestawieniu pojawiłby się ford focus.
    Natomiast zabrakło tu małego Vulcana i Savage, szczególnie ten drugi wydaje mi się bardzo przyjazny młodym adeptom sztuki motocyklowej.

    1. Oczywiście masz rację. Ja zastanawiam się czy to promocja HD a może pojemności 125 bez prawka na motor. Raczej to drugie 🙂 Jeśli tak jest to powinna być wzmianka o przeciwskręcie 🙂

      1. 125 na pierwsze Moto odradzam .sprzedaż go po miesiącu .ja zaczynałem od 750 i po roku już brakuje trochę mocy.tez myślałem o 125 całe szczęście wybili mi to z głowy.pozdrawiam

  2. W artykule jest nieścisłość. Suzuki intruder występuje tez w pojemności 125 więc 800 nie jest najmniejsza. Swoją drogą intruder 125 to genialna maszyna której brakuje w zestawieniu. W cenie do 10 000 zl mozna znaleźć sprzęt w dobrym stanie.

    Suzuki Marauder 800. Zrywna maszyna w dobrej cenie.

    Kawasaki eliminator 125 wygląda na dorosły motocykl i przyzwoicie jezdzi jak na taką pojemność. Raczej dla niskich motocyklistów.

  3. Sportster z junakiem 125??? 😀 Dobre. Intruz 800 najmniejszy w rodzinie? To co się stało z 750, 700, 650? I co to jest według autora „softchopper”, i co mają z tym wspólnego wymienione tu graty, oprócz junaka? junak celowo z małej, bo to profanacja marki.

  4. Ja preferuję z uwagi na mój wiek Hondę Rebel 450 CMX. Nie mam większych wymagań, nie szaleję, a jeżdżę dla przyjemności, relaksu.

  5. Jak 125 to dajmy Virago 125, intrudera , shadołke, można pojechać chińczykiem ale nie w zestawieniu z rasowymi motocyklami. Jak softchopper to zipp vz1 , na pierwsze moto 3tys to nie tragedia a sprawdzimy czy chcemy iść w motocykl czy nie dla nas. Choppery na pierwsze moto to nienajlepszy pomysł, ciężkie , zwykle dwucylindrowe, gaźnikowe, nisko usadowione.

    1. Czy chopper to zły pomysł na pierwsze Moto to kwestia bardzo indywidualna,każdy ma inny gust. Mnie osobiście wydaje się że to dobry pomysł, choppery mniejszych pojemności nie będą miały takich osiągów jak sporty czy naked, automatycznie będą mniej kusiły do szaleństwa

  6. Honda Rebel 125, banany do bólu, trwały, dobry dla emeryta jak też i na pierwszy motocykl. Kupiłem sobie taki na 65 urodziny i jest tym ostatnim

  7. Kolego nie ma intruza 650 jest natomiast vs 600 a oprócz wymienionych przez ciebie zabrakło jeszcze z serii vs 125,400,800 i 1400.

  8. Ja na swoje pierwsze Moto wybrałem bardzo polecane guzzi v7 – nie wiem czy można bardziej klasycznie biorąc pod uwagę korzenie i okres w jakim zaczęto go klepać.

    Triumph Bonneville o podobnej pojemności też ma w sobie więcej z klasyka niż powyższe co przekłada się również na styl jazdy – pojemność i moc idealna dla początkujących

    Kawasaki w800 kolejny przedstawiciel klasycznych motocykli, podobna pojemność, moc itd również idealny na pierwszy motor , wg wielu wręcz najlepszy.

    Tutaj żaden z nich nie opisany, nie ważne czym był chopper 50 lat temu, ważne co za niego uchodzi obecnie to że pierwsze samochody wyścigowe dzisiaj parametrami nie dorównują osobówka nie znaczy że po drodze jeżdżą auta wyścigowe ,to co było chopperem kiedyś nie będzie nim dzisiaj… Myślę że autor powinien dodać „moim zdaniem…” Na początku artykułu bo dla każdego klasyk oznacza co innego… Dla mnie właśnie motocykle które wymieniłem (widniejące również jako ikony na znakach drogowych) swoim wyglądem, sposobem prowadzenia, stylem jazdy i z założenia prosta konstrukcja są motocyklami klasycznymi. Pozdro

    1. No właśnie…… gdzie Valkyrie ? A a swoją drogą ilu nas tyle opinii. Każdy ma inny gust i inne odczucia . Każdemu z nas co innego pasuje pod dupą. Wysoki , niski kontra ciężki ,lekki…….więc i potrzeby inne. Jak z kobietami. A ranking każdy z nas mógłby ułożyć inny, prawda? Pozdro dla wszystkich.

  9. Jesli ktos mnie pyta „jaki rower na poczatek?” mowie: „najlepszy”. Jesli ktos mnie pyta „jakie narty na poczatek?”, mowie: „najlepsze”. Najlepsze bo jesli kupisz badziew, zrazisz sie.
    To samo jest z motocyklem. Jesli tylko masz uprawnienia, bierz i 1800cc. Dziadkow, ekspertow traktuj z przymrozeniem oka. To glowa ma hamowac zapedy nie silnik. Jasne ze pierdziawka bedzie sie latwiej manewrowac w pierwszych dniach. Ale skoro inni jezdza takimi to i ty sobie poradzisz.

  10. Jak Dragstar 650 to i Dragstar 1100 classic
    Poważnie Był to mój pierwszy motocykl i mimo gabarytu był bajecznie łatwy w prowadzeniu, co prawda wymagał nieco krzepy by postawić go ze stopki, ale nie oszukujmy się, jeżeli ktoś ma 2 wzrostu to nie będzie celował w pojemności rzędu 125 czy 600 ccm .
    Dla kogoś pewnego czego chce polecam Kawasaki VN 1600 Nomad
    Dzięki genialnemu wyważeniu praktycznie nie czuć że manewruje się prawie 400 kilogramowym żelastwem .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button